Znanstvena istraživanja meditacije

Sažetak znanstvenih istraživanja

Znanstvena istraživanja o transcendentalnoj meditaciji su, od svih programa za razvoj ljudskog potencijala, najopsežnija i najzastupljenija istraživanja u svijetu. Više od 500 znanstvenih studija, provedenih na 200 neovisnih sveučilišta i institucija u 33 zemlje i objavljenih u više od 100 vodećih znanstvenih časopisa, dokumentiralo je tvrdnju da ova tehnologija koristi svakom području života: fiziološkom, psihološkom, sociološkom i ekološkom.

U svakom području proučavanja i istraživanja isti su nalazi potvrđeni više puta, a meta-analiza, koja daje najkvantitativnija rigorozna sredstva za pregled skupine istraživanja, potvrdila je visoki stupanj konzistentnosti rezultata. Studije, koje su koristile najsuvremenije, stroge istraživacke metodologije, oblikovane da dokažu uzročnost, neosporno su potvrdile i proširile preliminarne nalaze. To dokazuje da Maharishijeva transcendentalna meditacija uzrokuje široki spektar dobrobiti u mentalnom potencijalu, zdravlju i društvenom ponašanju.

Istraživanja vođena diljem svijeta potvrđuju da je ovaj program učinkovit za sve kulturne i etničke skupine. Sve skupine stječu dobrobit, od povećane budnosti djece, roditelja koji redovito meditiraju, do poboljšanog zdravlja, sreće i dugovječnosti starijih meditanata. Ljudi svih socio-ekonomskih razina i intelektualnih sposobnosti stječu korist, što ponovno ukazuje na univerzalnost Maharishijevih programa.

Ovaj je korpus istraživanja jedinstven u svojoj širini unakrsne ocjene, a to znači da su nalazi potvrđeni u raznim vrstama fiziološkog, psihološkog i sociološkog mjerenja. Naprimjer, nalaz da Maharishijeva transcendentalna meditacija smanjuje stres potvrđen je fiziološkim promjenama, kao što su smanjeni kortizol (glavni stresni hormon), smanjenje mišične napetosti, normalizacija krvnog tlaka, povećana autonomna stabilnost i povećana EEG koherencija. Istodobno, različite psihološke promjene takoder ukazuju na smanjenje stresa, uključujući smanjenje anksioznosti i depresije, smanjenje posttraumatskog stresnog sindroma i povećanje samoostvarenja.

Slično, smanjenje stresa se također pokazuje u društvenim promjenama, kao što su smanjenje neprijateljstva, povećanje obiteljskog sklada i smanjenje kriminalnog ponašanja kod zatvorenika. Štoviše, istraživanja proširuju zamisao smanjenja stresa na ekološku razinu.

Studije su utvrdile da smanjenje stresa pojedinaca koji meditiraju stvara utjecaj sklada u okolini. Znanstvenici su tu pojavu imenovali Maharishi efekt – nalaz da samo 1% stanovništva koje primijenjuje tehniku transcendentalne meditacije ili drugi korijen od 1% onih koji prakticiraju napredniji program transcendentalne meditacije – sidhi, poboljšava kvalitetu života, što se zaključuje iz promjena kao što su smanjenje kriminaliteta i bolesti u većim zajednicama.

Izbor znanstvenih istraživanja

Impresivno velika količina znanstvenih istraživnja te opsežna klinička iskustva pokazala su da program transcendentalne meditacije može imati važnu ulogu pri postizanju optimalnog zdravlja i blagostanja koje svaki liječnik želi svojim pacijentima. 

Ovaj izbor znanstvenih istraživanja predstavlja uvod u studije o dobrobitima tehnike transcendentalne meditacije za pacijente i zdravstvene radnike.

Naučite meditirati

Transcendentalna meditacija je jednostavna, laka i ne naporna tehnika meditiranja koja se prakticira 15 do 20 minuta, dva puta dnevno, udobno sjedeći, zatvorenih očiju.

Naučite meditirati

Zanimljivosti

David Linch

18 MILLION AMERICANS MEDITATE

Oprah Winfrey

Oprah Winfrey o njenom iskustvu s Transcendentalnom meditacijom

Mona Kägi-Causemann

Transcendentalna meditacija i Globalna mirovna inicijativa

Meditacija u školi

Američki ratni veteran, Sean Villa, o Transcendentalnoj meditaciji

Norman Rosenthal

Dr. Norman Rosenthal: TM u poslovanju